|
|
|
Przetarg na remont, modernizację i doposażenie Ośrodka Edukacji Ekologicznej wraz z Muzeum |
30.12.2020. |
Ogłoszenie nr 774858-N-2020 z dnia 30.12.2020 r.
Bieszczadzki Park Narodowy: Remont, modernizacja i doposażenie Ośrodka
Edukacji Ekologicznej wraz z Muzeum Przyrodniczym Bieszczadzkiego Parku
Narodowego w Ustrzykach Dolnych
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze
środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej
oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich
wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących
członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących
do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy
Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy
chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający
powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający
powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie
przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe
numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do
kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych
państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z
innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie
krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Bieszczadzki Park Narodowy, krajowy numer identyfikacyjny
18079217400000, ul. Ustrzyki Górne 19 , 38-713 Lutowiska, woj.
podkarpackie, państwo Polska, tel. 134 610 650, e-mail
dyrekcja@bdpn.pl, faks 134 610 650.
Adres strony internetowej (URL): https://www.bdpn.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do
narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie
dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
państwowa osoba prawna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego
przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest
odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim
zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z
zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone
w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z
postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
https://www.bdpn.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie
specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://www.bdpn.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej
informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Bieszczadzki Park Narodowy, Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych
narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont, modernizacja i doposażenie Ośrodka Edukacji Ekologicznej
wraz z Muzeum Przyrodniczym Bieszczadzkiego Parku Narodowego w
Ustrzykach Dolnych
Numer referencyjny:
Zp.261.27.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia
przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie
następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać
udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót
budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty
budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest „Remont, modernizacja i doposażenie
Ośrodka Edukacji Ekologicznej wraz z Muzeum Przyrodniczym
Bieszczadzkiego Parku Narodowego w Ustrzykach Dolnych. Celem
inwestycji jest przystosowanie istniejącego obiektu dla osób
niepełnosprawnych, przystosowanie do obecnie obowiązujących
przepisów technicznych. Zakres zamówienia obejmuje: Elementy
budowlane obejmują: 1. Przebudowę istniejącej klatki schodowej
prowadzącej z poziomu piwnic na parter, oraz z poziomu drugiego
piętra na poddasze nieużytkowe (strych) w tym: rozbiórkę biegów
istniejących i budowę nowych biegów. 2. Budowę windy
(przystosowanej dla osób niepełnosprawnych) łączącej wszystkie
kondygnacje. 3. Rozbiórkę i przebudowę części ścian działowych. 4.
Przebudowę otworów drzwiowych w pomieszczeniach ogólnodostępnych.
5. Przebudowę istniejących sanitariatów w zespole sanitariatów
ogólnodostępnych (kondygnacja podziemna). 6. W części pomieszczeń
(na każdej kondygnacji) przewiduje się wymianę lub remont posadzek
oraz ścian. 7. Przebudowę istniejących instalacji wewnętrznych
(elektrycznej, teletechnicznej, kanalizacji, wody, c.o. wentylacji
mechanicznej, klimatyzacji, alarmowej przeciwwłamaniowej, alarmowej
p.poż.). 8. W związku z koniecznością wymknięcia pożarowego klatki
schodowej i wprowadzenia siłowników zapewniających właściwe warunki
napowietrzania konieczna jest wymiana ślusarki okiennej i drzwiowej
klatki schodowej na parterze. Główne elementy wyposażenia i zakres
tematyczny przebudowy ekspozycji muzealnych: Części wspólne –
oświetlenie ekspozycyjne, ekspozycja i scenografia, wykonanie
treści scenariusza, prace budowlane, montażowe i konfiguracyjne):
Hol wejściowy; Sala projekcyjna wraz z holem (podpiwniczenie); Sala
projekcyjna z wejściem; Klatka schodowa; Sala audiowizualna; Sala
wystaw czasowych/konferencyjna: technologia multimedialna,
oświetlenie ekspozycyjne, ekspozycja i scenografia, elementy
wyposażenia wnętrz, prace budowlane, montaż i konfiguracja Sala
ekspozycyjna I piętro: Geologia Karpat: Oświetlenie ekspozycyjne,
ekspozycja i scenografia, elementy wyposażenia wnętrz, wykonanie
treści scenariusza, prace budowlane, montażowe i konfiguracyjne:
Jaskinia czasu, Akwarium, Łuk Karpat. Flisz karpacki (Przekrój łuku
Karpat), Flisz karpacki, Przekrój geologiczny Bieszczadów, Ropa
naftowa, Gablota holocen, Przekroje glebowe, Przejście, Zegar
czasu, Legendy Bieszczadzkie, Świat który przeminął, Ludzie i
przyroda, Sianki – Dwór, Zielarstwo, rośliny jadalne i niejadalne,
Zielarstwo – przepisy, Krajobraz nieistniejących wsi, Kolejki
bieszczadzkie, Narodziny turystyki w Bieszczadach, 12 miesięcy,
BdPN. Sala ekspozycyjna II piętro - Oświetlenie ekspozycyjne,
ekspozycja i scenografia, elementy wyposażenia wnętrz, wykonanie
treści scenariusza, prace budowlane, montażowe i konfiguracyjne:
Polana/łąka, Torfowisko, Oczko wodne, Żeremie bobrowe, Las, Las
dolnoreglowy, Starodrzew, Drugie życie drzewa, Czatownia, Potok
górski – ekosystem potoku górskiego, Puszcza, Połoniny, Skały i
grechoty, Gwiezdne niebo, W krainie rysia Pędzelka. Elementy
pozostałe - System zarządzania ekspozycją; Audioprzewodnik (wersja
polska i angielska); System nagłośnienia; Oświetlenie ekspozycyjne;
Oznakowanie i identyfikacja wizualna; Prace demontażowe na
ekspozycji; Tyflografia. Szczegółowy zakres prac zawarty jest w
dokumentacji przetargowej: projekcie budowlanym STWIOR,
wizualizacjach oraz w przedmiarach robót.
II.5) Główny kod CPV:
45000000-0
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
|
45300000-0
|
45313000-4
|
45311000-1
|
45330000-9
|
45400000-1
|
45410000-4
|
45420000-7
|
45430000-0
|
45440000-3
|
45453000-7
|
45212310-2
|
32322000-6
|
30231320-6
|
32342410-9
|
37524100-8
|
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
:
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów
– szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie
obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu
zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w
art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy
Pzp:
Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na
jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres,
na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który
został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:
lub
zakończenia:
15.03.2022
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia
określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku, gdyż
działalność objęta przedmiotem zamówienia nie wymaga posiadania
przez Wykonawcę specjalnych uprawnień
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co
najmniej 1 000.000,00 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże,
że: a) W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jego działalności
jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością
co najmniej: - dwie roboty budowlane polegające na budowie,
przebudowie, rozbudowie budynków użyteczności publicznej o
łącznej powierzchni minimum 1500 m2, przedmiotem których były
następujące prace, w co najmniej jednej z wykazanych robót: -
instalacja windy -wykonanie instalacji wodno-kanalizacyjnych
-wykonanie instalacji elektrycznej -wykonanie instalacji
centralnego ogrzewania i klimatyzacji. - kładzenie tynków,
malowanie powierzchni Oraz: - co najmniej jedno zamówienie
polegające na wykonaniu ekspozycji muzealnych o tematyce
przyrodniczej o powierzchni wystawienniczej nie mniejszej niż
1000 m2 i obejmującej dostawę oraz montaż systemu składającego
się z minimum 30 stanowisk edukacyjnych, z uwzględnieniem
potrzeb osób niepełnosprawnych, zawierających eksponaty -
spreparowane prawdziwe okazy przyrodnicze oraz wiernie
odwzorowane prawdziwe rośliny i zwierzęta - wraz z ich
rozmieszczeniem w przestrzeni wystawienniczej w formie dioram
przyrodniczych, z planszami/gablotami z opisami i grafiką oraz
modelami, z elementami multimedialnymi, systemem oświetlenie i
dźwiękiem, eksponatami interaktywnymi, instalacją elektryczną i
informatyczną organizacją stanowisk ekspozycyjnych wraz z ich
zarządzaniem, oraz audio-przewodnikami w języku polskim i
angielskim. b) Dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za wykonanie,
kontrolę jakości i kierowanie robotami wraz z informacjami na
temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: - Min. 1
(jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy,
posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń ,zgodnie z
przepisami ustawy Prawo budowlane oraz osobą /osobami
pełniącymi funkcje kierownika/ów robót w branżach:
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji sanitarnych i
elektrycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
i Rozwoju z dn. 11.09.2014 r w sprawie samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2014r., poz. 1278) lub
odpowiadające im uprawnienia równoważne. Za uprawnienia
równoważne Zamawiający uzna uprawnienia budowlane uzyskane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz uznane na
zasadach określonych w ustawie o zasadach kwalifikacji
zawodowych nabytych w Państwach członkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2016 r., poz.65), których zakres uprawnia do
pełnienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu
zamówienia. Dopuszczalne jest łączenie tych funkcji przez jedną
osobę. - Minimum jedną osobą posiadającą wykształcenie i
doświadczenie w specjalności: Kierownik projektu: osoba
posiadająca doświadczenie w zarządzaniu realizacją minimum 2
zamówień polegających na dostawie wraz z montażem interaktywnej
wystawy edukacyjnej popularyzującej naukę, sztukę lub kulturę
składającej się z co najmniej 30 stanowisk tematycznych (dioram
z eksponatami, modeli, gablot z grafikami) o różnorodnej
zasadzie działania w tym eksponaty multimedialne i mechaniczne,
powierzchnia wystawiennicza min. 1000 m2 Kierownik ds.
multimedialnych i AV osoba posiadająca doświadczenie w
nadzorowaniu, montażu i uruchomienie sprzętu audio- wideo na co
najmniej dwóch wystaw edukacyjnej popularyzującej naukę, sztukę
lub kulturę obejmującej co najmniej 30 stanowisk
multimedialnych, w tym stanowiska dotykowe i wielkoformatowe
projekcje oraz nadzorowała wykonanie, zainstalowanie,
skonfigurowanie i uruchomienie systemu zarządzania w tym
aplikacji, posiadająca certyfikat Prince 2 lub AVIXA CTS-I.
Programisty, posiadającą wykształcenie wyższe techniczne,
minimum 3-letnie doświadczenie w programowaniu systemów
sterowania, potwierdzona ukończeniem szkolenia z programowania
ww. systemu w oraz że osoba ta uczestniczyła w zakresie
projektowania schematów instalacji elektrycznych i
informatycznych eksponatów i stanowisk, a także elementów
multimedialnych stanowisk, instalowanie informatycznego systemu
zarządzania na co najmniej jednej ekspozycji lub wystawie
muzealnej. Redaktora tekstów – posiadającą doświadczenie przy
przygotowywaniu scenariuszy realizacyjnych kontent
multimedialnego oraz przy weryfikowaniu zgodności
funkcjonalno-merytorycznej kontentu multimedialnego ze
scenariuszami, potwierdzone udziałem w przynajmniej dwóch
zamówieniach/projektach polegających na wykonaniu
wystaw/ekspozycji Specjalisty ds. przyrodniczych, posiadająca
wykształcenie na kierunku biologicznym lub leśnym na poziomie
wyższego wykształcenia i mająca doświadczenie w
opracowaniu/konsultacji/współpracowaniu co najmniej dwóch
wystaw/ekspozycji o tematyce przyrodniczej Architekta wnętrz
lub plastyka, posiadającego wyższe wykształcenie kierunkowe i
doświadczenie polegające na tym, że osoba ta uczestniczyła w
aranżacji wnętrz na potrzeby muzealne oraz w wykonaniu wiernych
rekonstrukcji przestrzeni/fragmentów wnętrz historycznych w co
najmniej jednej ekspozycji lub wystawy muzealnej o powierzchni
co najmniej 500 m2 Grafika, posiadającego wyższe wykształcenie
kierunkowe i posiadającą doświadczenie przy opracowywaniu
wielkoformatowych kolaży ze zdjęć architektury i krajobrazu
oraz opracowaniu kompleksowego systemu identyfikacji
multimedialnej wystawy o powierzchni co najmniej 500 m2
obejmującej projektowanie interfejsów graficznych dotykowych
urządzeń multimedialnych Tłumacz języka angielskiego – co
najmniej jedna osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i
wykształcenie uprawniające do wykonywania tłumaczeń, tj.
posiadająca dobrą znajomość języka angielskiego potwierdzoną
certyfikatem lub ukończyła studia na kierunku filologia
angielska lub lingwistyka stosowana w zakresie języka
angielskiego lub legitymująca się dyplomem ukończenia studiów
magisterskich lub wyższych zawodowych ukończonych w kraju, w
którym językiem urzędowym był język angielski, posiada co
najmniej 2-letnie doświadczenie w wykonywaniu tłumaczeń
pisemnych oraz ustnych z języka angielskiego na język polski i
z języka polskiego na język angielski, w tym posiadająca
doświadczenie w tłumaczeniu pisemnym z języka polskiego na
język angielski przynajmniej dwóch tekstów o tematyce
przyrodniczej o objętości minimum 10 000 znaków ze spacjami
każdy. Tłumacz języka Braille’a – co najmniej jedna osoba
posiadająca doświadczenie co najmniej dwuletnie w wykonywaniu
tłumaczeń na język Braille’a Audio deskryptor – co najmniej
jedna osoba posiadająca doświadczenie co najmniej dwuletnie w
wykonywaniu i/lub przygotowaniu co najmniej 5 nagrań audio
deskrypcyjnych opisujących wystawy/ekspozycje przyrodnicze dla
osób niewidomych lub słabowidzących
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i
nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu
tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1
ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na
podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy
wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust.
5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU
WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ
SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA
SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT
3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z
udziału w postępowaniu wymagane jest złożenie : - odpisu z
właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku
podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy
Pzp,
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT
1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU:
Wymagane jest złozenie: 1) w celu potwierdzenia, że Wykonawca
znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia: a) informacji banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo– kredytowej potwierdzającej wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed
upływem terminu składania ofert 2) w celu potwierdzenia, że
Wykonawca posiada zdolności techniczne i zawodowe: a) wykazu
robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie
ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym
czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów
– inne dokumenty, b) wykazu osób , skierowanych przez wykonawcę
do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego,
a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami c)
oświadczenia wykonawcy na temat wykształcenia i kwalifikacji
zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT
2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego
zamówienia zobowiązani są do złażenia pełnomocnictwa lub innego
dokumentu ustanawiającego pełnomocnika do reprezentowania w
niniejszym postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wymagania dotyczące wadium. 1. Wysokość wadium. Wykonawca
zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 70 000,00 zł
(słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 2. Forma
wadium. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku
następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych
lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo –
kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d)
gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych
przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz.U.t.j.z2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.).
3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie
gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z
obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1)
nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji
(Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji
ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich
siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być
zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności
gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do (klauzule):
bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia (bez jakichkolwiek
zastrzeżeń Gwaranta, z wyjątkiem zaleceń organizacyjnych) kwoty
gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, bez
konieczności jego uzasadniania, zawierające oświadczenie, iż:
Wykonawca, którego ofertę wybrano: a/odmówił podpisania umowy
na warunkach określonych w ofercie, lub b/nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c/zawarcie umowy
stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
lub d/Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.
26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie
złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności,
o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w
art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na
poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez
Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wyżej wymienione
zobowiązanie, poza zgodnymi z obowiązującym prawem pozostałymi
zaleceniami organizacyjnymi Gwaranta, nie może zawierać
zastrzeżenia wyłącznego dot. konieczności kierowania żądania
Zamawiającego jedynie przez Bank Zamawiającego i powinno w
takim przypadku dopuszczać inne, zgodne z obowiązującym prawem
formy. 6) Postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również
do wadium składanego w formie poręczeń. 4. Miejsce, sposób i
termin wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca
się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bieszczadzki
Park Narodowy, Ustrzyki Górne 19, 38-713 Lutowiska , konto: BGK
O/Rzeszów 84 1130 1105 0005 2168 1320 0001. Na przelewie należy
umieścić informację: Wadium do przetargu– remont i modernizacja
Ośrodka Edukacji Ekologicznej wraz z Muzeum Przyrodniczym w
Ustrzykach Dolnych Wadium w pozostałych akceptowanych formach
należy składać w oryginale w siedzibie Zamawiającego –
Bieszczadzki Park Narodowy, Ustrzyki Górne 19 - sekretariat
dyrekcji w kopercie. Na kopercie należy umieścić informację:
Wadium do przetargu – remont i modernizacja Ośrodka Edukacji
Ekologicznej wraz z Muzeum Przyrodniczym w Ustrzykach Dolnych
oraz nazwę i dane adresowe Wykonawcy. 1) nie dopuszcza się
wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego 2)
wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj.
do dnia: 26.01.2021 r. do godziny 10:00, przy czym : -
Wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający będzie uważał za
skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek
Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał wadium przed upływem
terminu składania ofert. - Wadium wnoszone w innych
dopuszczalnych przez Zamawiającego formach należy w oryginale
dołączyć do oferty. 3) Zamawiający wymaga, aby okres ważności
wniesionego wadium nie był krótszy niż okres związania ofertą.
5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim
wykonawcom (zgodnie z ich dyspozycją) niezwłocznie po wyborze
oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy Pzp 2)
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po
zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz wniesieniu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający
zwróci niezwłocznie wadium wykonawcy, który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert. 6. Ponowne wniesienie
wadium Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez
Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art 46 ust.1
ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi
wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7.
Zatrzymanie wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami: - jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w
sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy, oraz: - jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a
Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń
lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w
art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1,
pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie nie omyłki, o
której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak
możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako
najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania
zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym
złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną
zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog
konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego
systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy
ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza
się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych
informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy
ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie
prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem
aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości,
wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w
trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego,
rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich
trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną
zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria
|
Znaczenie
|
cena
|
60,00
|
okres gwarancji
|
30,00
|
wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy
|
10,00
|
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust.
1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na
podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia
liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę
etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie
uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas
dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne
wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert
podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu
zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w
licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym
określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich
trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną
zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji
elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do
treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia
zmian:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru
Wykonawcy, w zakresie terminu realizacji przedmiotu Umowy, w
przypadku: a. wystąpienia okoliczności, których nie można było
przewidzieć przed zawarciem Umowy, a na które Strony Umowy nie
miały wpływu; b. w przypadku działania osób trzecich, które
skutkowałoby niemożnością prowadzenia działań w celu terminowej lub
prawidłowej realizacji Umowy; c. zmiany powszechnie obowiązujących
przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu
umowy; d. jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone
dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem
okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w
szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu
budowy, konieczności zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w
jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na
dotrzymanie terminu zakończenia robót, e. gdy wystąpią niekorzystne
warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót,
w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej:
Umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych
warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym
okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca
ponosi odpowiedzialność, f. gdy wystąpi konieczność wykonania robót
zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu
Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia
zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację
przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z
planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty
inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych
kolizji, g. gdy wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych
czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji
państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które
Wykonawca ponosi odpowiedzialność, h. gdy wystąpią opóźnienia w
wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których
właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli
opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w
którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem
okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, i. jeżeli
wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania
do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich
wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od
Wykonawcy, j. koniecznością wykonania robót dodatkowych
wpływających na termin wykonania robót objętych umową podstawową,
k. wprowadzenia robót zamiennych z powodu: - uzasadnionych zmian w
zakresie sposobu wykonania przedmiotu umowy proponowanych przez
Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla
Zamawiającego, - zmiany przepisów prawa budowlanego w trakcie
realizacji przedmiotu umowy - przy czym szczegółowy zakres robót
zamiennych musi zostać udokumentowany. l. Zamawiający dopuszcza
wprowadzenie zmian w zakresie zmiany terminów płatności i terminów
rozliczeń wynikające z wszelkich zmian wprowadzanych do umowy, o
ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub zwiększenia
ogólnej kwoty wynagrodzenia wykonawcy ł. zmiany umowy na skutek
wystąpienia przesłanek z art. 15 r Ustawy z dnia 2 marca 2020r. o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych
oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (DZ.U. z 2020 poz. 374 ze
zm) zgodnie z warunkami ust 4 powołanej normy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu:
Data: 26.01.2021, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę
udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Załączniki:
ZMIANY z 05.01.2020:
|
|
|
|
Infrastruktura |
|
Filmy:
|
|
|